מושגים בסיסיים במדיה החברתית


לפני שמתחילים, כדי שנוכל לדבר בשפה אחידה, כמה מושגי יסוד והגדרות:

'רשת חברתית"- קבוצת אנשים המתקיים בינהם קשר כלשהו :פוליטי,חברי, מקצועי, משפחתי וכו'

לרשתות חברתיות יש תפקיד חדש ומתחזק כתוצאה מהופעתה של רשת האינטרנט. רשתות חברתיות יכולות להישען על רשתות אלקטרוניות, ואז יש להן תכונות מיוחדות. יש יישומי אינטרנט המנצלים את קיומן של רשתות חברתיות ומעצימים את השפעתן.

לרשתות יכולה להיות תרומה בתהליכים החשובים לפרט, כמו מציאת עבודה, בן זוג, שותף עיסקי או איתור מומחיות נדירה ונחוצה.

שש הרשתות החברתיות המובילות באינטרנט נכון לפברואר 2009 הן: (מסודר לפי מספר כניסות)

קיימות מספר רשתות חברתיות ברשת בעברית, בנוסף על האפשרות להשתמש בחלק מהרשתות הבינלאומיות גם בשפה העברית, הבולטות שבהן הן:





פייסבוק
אתר אינטרנט הפועל כרשת חברתית
כתובת האתר:http://www.facebook.com/
האתר הוקם ב2004 על-ידי מארק צוקרברג שהיה סטודנט יהודי צעיר בהרווארד, בתחילה האתר היה פתוח לשימוש הסטודנטים בלבד ורק בספטמבר 2006 השימוש נפתח לקהל הרחב.
השימוש באתר הוא חינם ומצריך 2 דרישות בסיסיות- כתובת דואר אלקטרוני וגיל מינימלי של 13 שנים
כל משתמש יוצר פרופיל הכולל תמונות אישיות ותחומי עניין , הפרופיל מיועד ליצור הכרות ראשונית עם אותו משתמש.
עם עליית הפופולריות של האתר הוא החל לשמש גם נבחרי ציבור וחברות לקשר ישיר עם הציבור הרחב כמו למשל ברק אובמה.

קצת סטטיסטיקות- נכון ל2008

שווי מוערך:15.4 מיליארד דולר
משתמשים פעילים: כ350 מיליון
מספר חשבונות חדשים מידי יום:כ250 אלף
צפיות בדפים: 65 מיליארד בחודש.
ישראלים בפייסבוק:כ300 אלף
מספר עובדים:750 איש

הצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק : לחץ כאן
לכל ההדרכות בפייסבוק לחץ כאן



בלוג:
זהו סוג של אתר אינטרנט, המורכב מ2 מילים
WEB LOG או בעברית יומן רשת.
ישנם סוגים שונים של בלוגים: אישיים, עסקיים, פוליטיים, אקדמאים, עיתונאים ועוד.
הבלוג נכתב בפיסות וכל פיסה שכזו נקראת : פוסט.
מרבית הבלוגים מאפשרים לקורא להגיב בתחתית המאמר ובכך ליצר דיאלוג בין הכותב לקורא.
קצת סטיסטיקה:
מאז 2002 נפתחו יותר מ1330 מיליון בלוגים
7.4 מיליון עודכנו ב120 יום האחרונים
66% מהבלוגרים הם גברים
72.4% ממשתמשי האינטרנט-קוראים בלוגים
ההכנסה השנתית הממוצעת מבלוג היא 6000 דולר... איך? נדבר על זה בהמשך.
אתרי בלוגים:
http://www.blogger.com/




טוויטר:

כתובת האתר: http://twitter.com/

טוויטר הוא כלי לכתיבת בלוג שכל פוסט בו מוגבל ל140 תווים בלבד.

הכתוב מתבקש לענות על שאלה אחת ויחידה: "מה אתה עושה עכשיו?", בכמה מילים בלבד.

הרשת נוסדה בשנת 2006 ע"י ג'ק דורסי, סטודנט באוניברסיטת קורנל ומשמש כיום כיו"ר.

נכון ל2009, טוויטר היא הרשת החברתית השלישית בגדולה, אחרי פייסבוק ומייספייס.

מספר המשתמשים בה גדל בשנה האחרונה ב-900%.

טוויטר זה הכלי המהיר ביותר והפשוט ביותר ליצירת רשת במהפכה הדיגטלית.

הממשק הינו קל וידידותי למשתמש וכן קל להדביק הודעות.

את עדכוני הטוויטר שלכם ושל החברים שלכם ניתן לכתוב ישירות באתר, דרך תוכנות מסרים (גוגל טוק, מיקרוסופט, מסנג'ר ואחרות..) דרך הודעת טקסט, תוספים לפיירפוקס או תוכנות ייעודיות שקיימות לכל הפלטפורמות.

פתיחת חשבון בטוויטר היא פשוטה, נכנסים לאתר ובוחרים שם, סיסמה ואת כתובת האימייל שלכם ואתם יכולים לפתוח חשבון. כמו כל רשת חברתית אחרת שמכבדת את עצמה יש לכם אפשרות להוסיף תמונת פרופיל, לשחק עם הרקע, לשנות את הצבעים ולהוסיף פרטים בסיסיים על עצמכם וכו', אבל אפשר גם שלא.

עקוב אחרינו בטוויטר: לחץ כאן
לכל ההדרכות על טוויטר לחץ כאן



יוטיוב:

כתובת האתר: http://www.youtube.com/

אתר אינטרנט המאפשר למשתמשים להעלות, לראות ולשתף קטעי וידאו. האתר נוסד בפברואר 2005 על ידי שלושה עובדים של PayPal, שמטרתם הייתה להעביר קובצי וידאו ושמע גדולים, בקלות מרבית באינטרנט.
כל אדם יכול להוסיף סרטים לאתר, לדרג ולכתוב הערות על סרטים אחרים. כיום ניתן לעשות חיפוש סרטים באתר גם באתר גוגל וידאו שבעבר התחרה בו. ניתן לשבץ קליפים של YouTube בקלות בבלוגים ובאתרי אינטרנט אחרים .
YouTube מדורג כרגע כאתר הרביעי הנצפה ביותר בעולם.

צפה בערוץ שלנו ביוטיוב :


You can leave a response, or trackback from your own site.

1 Response to "מושגים בסיסיים במדיה החברתית"

  1. אנונימי says:

    סיכום נפלא, אהבתי את הסטיטסטיקות.

    תודה.

    גיא הרדוף
    עסק מהבית

הוסף רשומת תגובה

Powered by Blogger